5 evropských měst, kde cyklista není lovnou zvěří
Neradi chodíte pěšky a trávíte více času na kole než v autě? Rádi byste svůj milovaný bicykl vytáhli provětrat i někam do zahraničí? Řada evropských měst vás uvítá s otevřenou náručí a poskytne vám nejen prostor k vytouženým projížďkám, ale často i samotný dopravní prostředek. Neváhejte a vydejte se třeba do některého z těchto měst:
Amsterdam (Nizozemsko)
Snad každému se při spojení „město cyklistiky“ vybaví Amsterdam. A není se čemu divit! Je protkán cyklostezkami umožňujícími poznat jeho největší krásy. Téměř všichni tu vlastní kolo. Kdo ho nemá, může využít některou z místních půjčoven, např. MacBike. Ta pronajímá kola na pěti pobočkách přímo v centru. Je nejstarší a největší půjčovnou kol v Amsterdamu. Vybrat si lze z bohaté nabídky robustních městských kol, dětských, elektrických nebo třeba i tandemových. Turisté, kteří chtějí poznávat Amsterdam s průvodcem, se mohou připojit ke každodenním výletům po centru, organizovaným právě partnery půjčoven MacBike. Při takových prohlídkách zhlédnete památky a dozvíte se spoustu zajímavostí o jejich historii.
Hamburk (Německo)
Také v Hamburku jsou cyklostezky doslova na každém rohu. Město vyvinulo jejich promyšlený koncept, jejž postupně realizuje. Trasy jsou do značné míry umístěné mimo hlavní dopravní ulice. Do roku 2020 je Hamburk plánuje rozšířit a označit tak, aby jízda po nich byla vždy bezpečná a pohodlná. Samozřejmě je lze používat nejen k běžné každodenní dopravě, ale i jako dobrý způsob objevování nových možností a krás Hamburku. Radnice města na svých webových stránkách nabízí kromě množství užitečných informací a postřehů také odkazy, pomocí nichž si můžete stáhnout cyklotrasy do počítače, smartphonu či GPS navigace.
Kodaň (Dánsko)
Někoho to možná překvapí, ale právě Kodaň bývá mnohými považována za skutečný ráj cyklistů. Roku 2008 byla Mezinárodní cyklistickou unií zvolena prvním cyklistickým městem světa. Nebojte se tedy šlápnout do pedálů a projet její nejpůsobivější pamětihodnosti, paláce i muzea, parky a zahrady. Město si cyklisty vskutku hýčká, do budoucna pro ně plánuje rozšířit počet tras, zlepšit možnosti parkování a v neposlední řadě přidat lávky přes kanály, jež budou určené pouze cyklistům. Kodaň proslula taktéž užíváním tzv. nákladních kol pro děti, ačkoli v nich rodiče často přepravují kromě potomků i velké nákupy.
Londýn (Anglie)
Ani starý dobrý Londýn nezahálel a rychle se proměnil ve vyhledávaný cíl cyklistů. V roce 1991 založil Robert Graham společnost The London Bicycle Tour Company, která dodnes platí za jakousi ohromnou flotilu osobních kol, od městských přes dětské, horské a tandemové až po skládací. Společnost pečuje o šest atraktivních okruhů, pokrývajících nejzajímavější a nejživější části města, a nabízí jejich prohlídky v osmi různých jazycích 364 dní v roce. Od svého založení potěšila více než 100 000 zákazníků vyhlídkami na Londýn zpoza řídítek jízdních kol. Roku 1999 zahájila rovněž provoz opravny kol, která se stala vysoce ceněným podnikem.
Vídeň (Rakousko)
Na závěr zkusme něco bližšího a dostupnějšího jak časově, tak cenově. Vídeň není jenom to vánoční město s kouzelnými trhy a bruslením před radnicí. Je také městem, kam cyklista s radostí zamíří, protože zde nalezne kupříkladu pohodlnou okružní cyklostezku po Ringstrasse. Ta jej provede kolem majestátních budov Státní opery, Hofburgu či Parlamentu. Vídeň je bohatá i na půjčovny kol, nejen klasických jízdních, ale i elektrických. Vybírat můžete z nabídek půjčoven Radverleih Ostbahnbrücke, Radverleih Hochschaubahn nebo třeba Radverleih Pedal Power a mnohých dalších.
Líbí se vám tento článek?
Můžete ho snadno sdílet na sociálních sítích se svými přáteli.
Přáli byste si navštívit tuto lokalitu? Stačí si vybrat.
Baví vás psát o zajímavých místech světa?
Hledáme nové nadšené kolegy do týmu, kteří by psali pro tento blog.