Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jak řešit pojistnou událost (úraz) na dovolené?

Nepodceňujte cestovní pojištění

Nepodceňujte cestovní pojištění

Pro každého z nás je takovým „strašákem“  dovolené, abychom v průběhu pobytu nemuseli vyhledat lékařskou pomoc v destinaci. Při malých oděrkách či spálení od slunce si jistě dokážete poradit v lékárně. Co ale dělat, když nastane právě situace, kdy musíte k doktorovi či do nemocnice?

Kvalitní cestovní pojištění je základ

Prvním a hlavním krokem před dovolenou, nejlépe již při koupi pobytu, je nutné si sjednat kvalitní pojištění. Někteří z nás si řeknou: „Ale vždyť si platím zdravotní pojištění v České republice.“ Nenechte se mýlit, toto pojištění v zahraničí nestačí a ceny za lékařskou péči jsou mnohonásobně vyšší než u nás. Cena se může vyšplhat do statisíců až milionů korun. Taková dovolená by se Vám poté mohla pěkně prodražit.

Po sjednání cestovního pojištění byste měli obdržet pojistné kartičky s Vaším jménem, datem narození, trváním pojistné doby, číslem pojistky a kontaktem na asistenční službu dané pojišťovny.

V případě pojistné události ihned kontaktujte asistenční službu

Právě na toto číslo byste měli ihned zavolat a nahlásit pojistnou událost, tedy že se Vám stal úraz, že jste byl/a hospitalizována v nemocnici kvůli nemoci, atp. Asistenční služba Vám poradí, jaké zdravotnické středisko navštívit, vysvětlí Vám jak dále postupovat a jak to bude s náklady na ošetření. Musíte počítat s tím, že můžete být na místě požádáni zaplatit výlohy ze svých vlastních peněz. Je nutné si uschovat všechny lékařské zprávy, účtenky za ošetření, případně za převoz do nemocnice. Následně budete vše dokládat pojišťovně, u které jste sjednali cestovní pojištění a ti po zvalidování pojistné události (na vyřízení mají zákonnou lhůtu 30 dní) Vám zpětně vynaložené finance proplatí.

V případě, že se jedná o organizovaný zájezd cestovní kanceláří a v destinaci je přítomný delegát, spojte se neprodleně i s ním. V případě, že máte sjednáno pojištění přímo přes pořádající cestovní kancelář i delegáti jsou na tyto situace proškoleni. Ve většině případů s Vámi odcestují i do nemocnice a budou nápomocni v překladu.

V případě úrazu kontaktujte asistenční službu

V případě úrazu kontaktujte asistenční službu

Seznam prověřených lékařů a nemocnic pro turisty

Pokud nechcete situaci podceňovat a připravit se již před dovolenou, existuje také seznam prověřených nemocnic či lékařů v destinaci, do které se chystáte. Nejznámější je tento seznam: organizace IAMAT (International Association for Medical Assistance to Travellers). Stačí  se zde zaregistrovat a tím získáte přístup k seznamům prověřených nemocničních zařízení a lékařů, včetně informace, zda se zde domluvíte anglicky.

V případě, že se budete nacházet v exotické destinaci, ptejte se po nemocnicích pro turisty. Obvykle je zde poskytovaná mnohem vyšší kvalita služeb, než v nemocnicích pro místní obyvatele.

Snažte se při vzniklých situacích zachovat chladnou hlavu. V každém případě jsou v zemích i zastupitelské úřady České republiky, na které je také možné se obrátit. Ve většině případů budete ale komunikovat se zaměstnanci asistenční linky pojišťovny, kteří jsou proškoleni a budou Vám v dané situaci nápomocni.

Líbí se vám tento článek?

Můžete ho snadno sdílet na sociálních sítích se svými přáteli.

Líbí se vám tento článek?

Můžete ho snadno sdílet na sociálních sítích se svými přáteli.