Koronavirus

Kam můžete aktuálně vycestovat a za jakých podmínek? Co všechno kryje speciální cestovní pojištění? A jak je to se stornem? Máme pro vás odpovědi na vše, co potřebujete vědět o koronaviru v souvislosti s vaší dovolenou.

Pokud máte cestovní pojištění a onemocníte covid-19, můžete na pojišťovně nárokovat případné stornopoplatky. Rozhodně doporučujeme se před každou cestou do zahraničí pojistit a ušetřit tak za stornopoplatky.

Pokud máte cestovní pojištění a vyjde vám pozitivní test na covid-19, můžete na pojišťovně nárokovat případné stornopoplatky. Rozhodně doporučujeme se před každou cestou do zahraničí pojistit a ušetřit tak za stornopoplatky.

Letenky, letiště a let

Informace o letu, letenkách i váze zavazadla, přepravě zvířat, ale i o cestování v těhotenství.

Zvířata do maximální váhy 5 kg můžete přepravovat na palubě letadla za zvláštních podmínek. Ostatní zvířata v klimatizovaném zavazadlovém prostoru v dolní části letadla ve zvláštních kontejnerech určených k tomuto účelu. Přepravu všech zvířat musíte ohlásit už při rezervaci, za zvláštní příplatek, musí ji povolit letecká společnost.

Proces nákupu

Jak mohu zarezervovat zájezd? Co je nezávazná objednávka? Kdy se ozve prodejce? A k tomu užitečný slovník zkratek.

Promo pokoj - Levnější varianta klasického pokoje. Bývá umístěný v méně prestižní části hotelu, případně má méně atraktivní výhled či starší nábytek a vybavení.
Double pokoj
– DBL = dvoulůžkový pokoj s manželskou postelí
Double bed = postel pro dvě osoby (dvojpostel) s jednou matrací
Twin pokoj – TWN = dvoulůžkový pokoj s oddělenými lůžky, dvě oddělené postele se dvěma matracemi, které se dají v případě potřeby použít jako double-bed (sražením postelí)
Triple pokoj – TPL = třílůžkový pokoj
Single pokoj – SGL = jednolůžkový pokoj, zpravidla dvoulůžkový s příplatkem za neobsazené lůžko (za single), což je postel pro jednu osobu s jednou matrací
Standardní pokoj – STN = zpravidla nejvíce zastoupený pokoj v daném hotelu (penzionu…) odpovídající kvalitě a kategorii hotelu
Superior pokoj – SUP = prostornější pokoj
Deluxe pokoj – DLX = větší pokoj s lepším vybavením, často lépe umístěn, s lepším výhledem
Suity – SUI = nejluxusnější pokoje v hotelu, ubytování poskytované ve vzájemně oddělených propojených místnostech s lůžkem (ložnice) a sedací soupravou (obývací pokoj).
Junior suite = ubytování se zvláštním místem pro sezení v jednom pokoji
Senior suite = apartmá větších rozměrů
Superior suite = apartmá vyšší kategorie
Penthouse suite = nejluxusnější apartmá v hotelu (často na patra)
spojené pokoje / connect rooms = samostatné pokoje s lůžky propojené spojovacími dveřmi
Rodinný pokoj / family room – FR = pokoj se třemi nebo více lůžky, z nichž alespoň dvě jsou vhodná pro dospělé osoby
Mezonet – ubytování na více podlažích s vyhrazeným propojením jednotlivých podlaží

Sea view – SV = výhled na moře
Sea side view – SSV = boční výhled na moře
Beach front – BF = mořská strana, tj. výhled na moře může být např. zastíněn vzrostlými stromy apod., ale také nemusí
Pool view – PV = výhled na bazén
Park / garden view – GV = výhled do zahrady nebo parku
Mountine view = výhled na hory
Main building – MB = hlavní budova
Side building = boční budova
Anex / dependance = vedlejší budova hotelu, zpravidla i s jinak vybavenými pokoji, může být i jiná kategorie (počet hvězdiček), hlavní hotelové služby, např. stravování, bývají
poskytovány většinou hlavní částí

Storno dovolené

Jak na stornování zájezdu? Na co máte nárok?

Zájezd můžete stornovat kdykoliv po uzavření smlouvy až do dne odjezdu. Dovolujeme si vás upozornit, že storno poplatky se mohou navyšovat dle počtu dní, které zbývají do odjezdu na dovolenou. Storno podmínky jsou vždy uvedené ve všeobecných obchodních podmínkách pořádající cestovní kanceláře, které jste obdrželi společně s platební e-mailem.

Odstoupení od Smlouvy (storno) musí být provedeno výhradně písemnou formou a zasláno buď na adresu odstoupeni@invia.cz, anebo se obraťte na našeho prodejce, který s vámi zájezd zařizoval. Jméno a kontakt máte pravděpodobně ve svém e-mailu nebo v uzavřené smlouvě. Pokud jste zájezd objednávali na pobočce, můžete si najít telefon a další kontakty v seznamu poboček Invia. Storno je nutné podat v pracovní době dané pobočky.

Pokud je důvodem storna koronavirus, přečtěte si prosím sekci často kladené otázky spojené s koronavirem.

Pokud se rozhodnete na zájezd nenastoupit a nikomu to neoznámíte, tak mohou cestovní kanceláři vznikat zbytečné náklady. Pravděpodobně se po vás také bude v den začátku dovolené shánět. Navíc i vy se tím připravíte o možnost získat zpět své peníze.

Na to nelze jednoduše odpovědět, protože záleží na mnoha okolnostech. V běžné situaci platí standardní obchodní podmínky cestovních kanceláří a pojištění, tyto podmínky se ale u každé cestovní kanceláře liší. Konkrétní storno podmínky proto hledejte přímo u pořádající cestovní kanceláře – jméno najdete na vaší cestovní smlouvě.

Cestovní agentura Invia je v roli zprostředkovatele zájezdu, a proto je důležité podat písemnou žádost na storno s předstihem několika dnů. Rozhodující je čas doručení žádosti pořádající cestovní kanceláři.