Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

INFORMACE K ÚPADKU NĚMECKÉ CESTOVNÍ KANCELÁŘE FTI

Aktualizace: 17.06.2024; 13:45

Ke dni 3.6.2024 vyhlásila německá cestovní kancelář FTI Touristik GmbH (FTI Touristik GmbH, 5vorFlug GmbH, BigXtra Touristik GmbH, Windrose Finest Travel GmbH) na svých webových stránkách úpadek.

Update: Zájezdy, rezervované prostřednictvím FTI Touristik GmbH, 5vorFlug GmbH, BigXtra Touristik GmbH, Windrose Finest Travel GmbH jsou zrušeny.

Prosím, sledujte nadále aktuální informace pořadatele na webových stránkách Insolvency Customer Information (fti-group.com).

Odpovědi na nejčastější otázky

Najdete přehledně rozdělené přímo zde v závislosti zda:

Zájezd začal    Zájezd ještě nezačal

ŘEŠENÍ ÚPADKU FONDEM CESTOVNÍHO POJIŠTĚNÍ (DRSF) 

Německý fond cestovního pojištění (DRSF) v souladu se svým mandátem chrání spotřebitele, kteří si u společnosti FTI Touristik GmbH objednali zájezd nebo dovolenou se spojenými cestovními službami a jsou postiženi platební neschopností CK. 

Cestující, kteří se právě nacházejí v místě své dovolené a potřebují pomoc, se mohou obrátit na tuto tísňovou linku v cizím jazyce:
+49 (0)89 710 45 14 98

DRSF v rámci svého zákonného mandátu zajistí vrácení provedených plateb. Za tímto účelem bude kontaktovat postižené spotřebitele, jakmile poskytovatel cestovních služeb, postižený platební neschopností, poskytne DRSF potřebné údaje. 

Sledujte informace na stránkách DRSF - Deutscher Reisesicherungsfonds GmbH (drsf.reise). 

ŘEŠENÍ ÚPADKU U NĚMECKÉ CESTOVNÍ KANCELÁŘE

Co se stane s mým zájezdem?

Podání prohlášení o úpadku nemusí nutně znamenat, že vaše cesta bude zrušena. Prozatímní insolvenční správce, vedení cestovní kanceláře a insolvenční pojistitel společně rozhodnou, které cesty se mohou uskutečnit a které ne. Existuje také možnost, že vaši cestu uskuteční jiný operátor nebo přímo insolvenční pojistitel. Pokud je vaše cesta zrušena nebo změněna, obvykle během několika dnů obdržíte přímé oznámení e-mailem od cestovní kanceláře, insolvenčního správce nebo insolvenčního pojistitele. Prosíme o trpělivost a věnujte pozornost aktuálním oznámením na webu cestovní kanceláře a příslušným tiskovým zprávám.

Co mám dělat, když je zájezd zrušen?

Tento případ nás velmi mrzí, ale nemusí nutně znamenat, že letos nikam nevycestujete. Pokud byste chtěli pokračovat v cestování, rádi vám pomůžeme rychle najít a zarezervovat alternativu. Za novou cestu je však vyžadována samostatná platba. Přijaté platby na váš zájezd vám vrátit nemůžeme. Pokud jste však měli sjednaný zájezd (kombinace alespoň dvou služeb cestovního ruchu), můžete si být jisti, že platby budou vráceny pojišťovnou v rámci řešení úpadku. Další informace k tomu naleznete níže v textu.

Co mám dělat, když zájezd NENÍ zrušen?

Smlouva o zájezdu je platná, dokud není zájezd zrušen. Bez ohledu na úpadek máte obecně možnost zrušit zájezd sami. Budete však povinni uhradit storno dle obchodních podmínek pořadatele.

Pokud se pro zrušení nerozhodnete a neobdržíte žádné další informace týkající se zrušení zájezdu, měli byste předpokládat, že se zájezd uskuteční podle plánu. V tomto případě byste se měli dostavit včas k odjezdu. V opačném případě, pokud nevyrazíte nenastoupíte na zájezd, ačkoliv byla cestovní kancelář připravena jej plnit, můžete přijít o své nároky vůči cestovní kanceláři. Zejména v tomto případě může být vyloučeno vrácení ceny zájezdu. Nebudete-li tak mít výslovně potvrzeno od pořadatele, že se zájezd zrušil, doporučujeme se připravit k nástupu na zájezd.

Co bude s mými penězi?

Všechny cestovní kanceláře jsou pojištěny pro případ úpadku dle platných zákonů. Při rezervaci zájezdu musela cestovní kancelář zajistit, aby vám insolvenční pojistitel uhradil zaplacenou cenu zájezdu v případě zrušení cestovních služeb z důvodů platební neschopnosti cestovní kanceláře. Vzhledem k této právní úpravě máte po rezervaci zájezdu u insolvenční pojistitele (pojišťovny) nárok na proplacení všech uhrazených plateb na zájezd. Vezměte prosím na vědomí, že vyřízení požadavku ze strany pojistitele může obvykle zabrat několik týdnů či dokonce měsíců. Pojistitelem je zpravidla fond DRSF a další informace o průběhu řešení úpadku naleznete na Deutscher Reisesicherungsfonds GmbH (drsf.reise)

Potvrzení o pojištění pro souborné cestovní služby podle § 651r německého občanského zákoníku č.: 100044-2023

V případě dotazů kontaktujte prosím:
Deutscher Reisesicherungsfonds GmbH
Sächsische Straße 1
10707 Berlín
Telefon (+49) (0)30 – 78954770
schadenmeldung@drsf.reise

Neobjednali jste si zájezd, ale jen jednotlivou službu cestovního ruchu?

Pokud jste si neobjednali zájezd jako soubor více služeb cestovního ruchu, ale jen jednotlivou službu (např. letenku nebo ubytování), nevztahuje se na tuto službu pojištění proti úpadku CK. V takovém případ ověřte s pořadatelem či přímo dodavatelem služby (hotel, letecká společnost), zda je služba aktivní a je možné ji nadále poskytnout. Bude-li zrušena, můžete rovněž uplatnit svůj nárok v insolvenčním řízení. V takovém případě však není garantováno vrácení peněz prostřednictvím insolvenčního pojistitele.

FAQ

Zájezd již začal a po dobu dovolené nastal úpadek pořadatele 

Mohu pokračovat v dovolené? 

Platební neschopnost cestovní kanceláře neznamená automaticky přerušení vaší dovolené. Řešení situace však závisí na dohodě insolvenčního správce, vedení cestovní kanceláře a insolvenční pojišťovny s hotelem a leteckou společností.  (viz "Co se stane s mým zájezdem?"). 

Nejprve se prosím obraťte na delegáta CK FTI. Kontaktní údaje naleznete v cestovních podkladech. Kromě toho jsou kontaktní údaje zástupce cestovní kanceláře obvykle uloženy na recepci hotelu. V nejbližší době by vás měla kontaktovat pořadatel CK FTI nebo jeho pojišťovna a sdělit Vám, jak a zda bude dovolená pokračovat. 

Je moje zpáteční cesta zajištěna? 

V zásadě se můžete spolehnout na to, že se váš zpáteční let uskuteční podle plánu (viz "Mohu pokračovat v dovolené?"), nebo že vaše zpáteční cesta bude organizována v rámci insolvenčního řízení. Nejprve se prosím obraťte na delegáta CK FTI. Kontaktní údaje naleznete v cestovních podkladech. Kromě toho jsou kontaktní údaje zástupce cestovní kanceláře obvykle uloženy na recepci hotelu. 

Kromě toho se můžete přihlásit na webové stránky své letecké společnosti a uložit si své kontaktní údaje pro aktuální aktualizace letu nebo zkontrolovat stav letu přímo tam. 

Hotel mě žádá o opětovné zaplacení ceny zájezdu. Jak se mám chovat? 

V takovém případě se prosím nejprve obraťte na delegáta pořadatel. Kontaktní údaje naleznete v cestovních podkladech. Kromě toho jsou kontaktní údaje zástupce cestovní kanceláře obvykle uloženy na recepci hotelu. Pokud by to nevedlo k objasnění, pokuste se spojit s pojišťovnou pořadatele a požádat o úhradu, případně vyčkejte pokynu a informace od pojišťovny, pořadatele nebo Invia. Pokud by vás pojišťovna nekontaktovala, můžete uhradit ubytování sami a žádat proplacení u insolvenční pojištění. Pojišťovna bude krýt pouze platby v rámci zájezdu, nikoliv platby za samostatné ubytování, které není součástí zájezdu. 

 

Zájezd ještě nezačal

Mám se vydat na cestu? 

Pokud se váš odjezd blíží v krátké době a vy jste neobdrželi žádné informace o zrušení cesty, měli byste předpokládat, že se vaše cesta uskuteční podle plánu. Konkrétně byste se proto měli dostavit včas před odletem na letiště, v případě že jste si koupili samotné ubytování, tak dorazit na místo dovolené. Vopačném případě, pokud nenastoupíte na zájezd, který byl pořadatel připraven plnit, můžete přijít o své nároky vůči cestovní kanceláři. Zejména v tomto případě může být vrácení ceny zájezdu vyloučeno i v případě pozdějšího zrušení cesty. Doporučujeme sledovat webové stránky pořadatele pro nejaktuálnější situace ohledně odletů/odjezdů. 

Žádáme zákazníky, kteří dosud neobdrželi cestovní doklady od cestovní kanceláře, aby nás kontaktovali na telefonním čísle 226 000 260 

Musím složit zálohu nebo doplatek? 

Smlouva o zájezdu nebo objednávka jednotlivé služby cestovního ruchu je platná tak, jak bylo dohodnuto, dokud není zrušena. Pokud nemáte žádné informace o zrušení cesty, měli byste předpokládat, že cesta proběhne podle plánu. Proto, abyste se vyhnuli případným stornopoplatkům, doporučujeme vám uhradit  platby tak, jak je požadováno ve smlouvě o zájezdu. (týká se pouze zájezdů, u jednotlivých služeb jako ubytování nebo letenka si nejprve ověřte, zda bude služba poskytnuta - jednotlivé služby nejsou totiž v případě úpadku CK kryty pojišťovnou). 

 
Pokud je cesta uskutečnitelná, může být nezaplacení považováno za porušení smlouvy o zájezdu. V takovém případě může pořadatel odstoupit od zájezdu a vám mohou být účtovány stornopoplatky za zrušení. Doporučujeme sledovat webové stránky pořadatele pro nejaktuálnější situace ohledně odletů. 

Mohu přesto zrušit svou cestu? 

Bez ohledu na platební neschopnost pořadatele (cestovní kanceláře) máte ze zákona možnost odstoupit od smlouvy o zájezdu nebo sjednané služby cestovního ruchu (ubytování). Vezměte prosím na vědomí, že odstoupením ze strany zákazníka může pořadatel účtovat stornopoplatky v souladu s obchodními podmínkami.  Abyste se vyhnuli úhradě nákladů, může být vhodné počkat na rozhodnutí cestovní kanceláře o uskutečnění nebo zrušení cesty. To je obvykle vyjasněno během několika dní. 

Storno podmínky najdete ve Všeobecných obchodních podmínkách CK FTI https://www.fti.de/agbs.html Pokud byste chtěli pokračovat ve svých cestovních plánech, naši odborníci na cestování vám rádi pomohou najít alternativní možnosti cestování. 

Telefon: 226 000 260 

Dosud jsem neobdržel žádné cestovní doklady. Jak se mám chovat? 

Kontaktujte nás prosím co nejdříve e-mailem na poradce@invia.cz s předmětem "Insolvence pořadatele FTI: Cestovní doklady". Pokusíme se kontaktovat cestovní kancelář a vyžádat si vaše cestovní podklady a budeme vás včas kontaktovat. Uvědomte si prosím, že v tomto případě musíme stanovit priority podle data odjezdu a naléhavosti. 

Jaké další změny mohu ve své rezervaci provést? 

V případě platební neschopnosti pořadatele již obecně nemůžete změnit termín cesty. Zejména již není možné měnit rezervace a hotely. Speciální registrace, jako jsou dodatečná nebo sportovní zavazadla, požadavky nebo domácí mazlíčci, jsou stále možné prostřednictvím letecké společnosti. 

Počkejte! Máte nějaké otázky nebo potřebujete pomoci s výběrem zájezdu?

Invia má zkušené specialisty, kteří vám poradí ohledně ubytování a destinací a pomohou vám s výběrem zájezdu. Ozvěte se nám.

Jsme k zastižení Po‑Pá 7:00‑22:00; So‑Ne 8:00‑22:00.

Pokud váš zájezd někde najdete levněji, získáte Invia dárkový poukaz v hodnotě 3000 Kč.
Neztrácejte čas srovnáváním, můžete s důvěrou vybrat a rezervovat u nás.

Více informací