"Udělali se" za tři roky na prodeji zájezdů přes internet
"Udělali se" za tři roky na prodeji zájezdů přes internet
Do jednoho z největších českých internetových prodejců zájezdů a dovolených - Mojedovolena.cz - kapitálově vstoupila švýcarská společnost Centralway Management.
Portál tímto změnil svůj název na Invia.cz. Cílem je zvýšit čtyřnásobně roční obrat na 400 miliónů korun. Kromě toho bude Invia od května nabízet a prodávat zájezdy a komplexní služby k dovolené včetně pojištění na Seznamu.cz. Na portál se dnes mimo sezónu připojuje přes tři tisíce unikátních adres denně, v létě by to podle očekávání investora mělo stoupnout až na 40 tisíc.
Portál je na předních pozicích v žebříčku provizních prodejců například u cestovních kanceláří Exim Tours, Firo Tour, Čedok či Sunny Days. Převažuje nabídka tradiční \"masové\" turistiky. Výše provize je podobná jako u kamenných agentur - 8 až 10 %. Přestože se jedná o prodej přes sí�, platby nejdou přes internet pomocí karty. \"Není to ani potřeba, nebo� spolupracujeme s většinou bank a platba jde klasickým převodem na účet,\" uvedl šéf portálu Radek Stavinoha (25). Jinak vše je podobné jako u tradičních prodejců: operátoři vyhledají podle požadavku zákazníka zájezd a pošlou mu všechny potřebné podklady.
Portál rozjel Stavinoha před dvěma lety ještě s dalšími bývalými spolužáky. Jejich cesta k úspěchu je pro sféru internetu ukázková: dobrý nápad, minimální vstupní investice ve výši zhruba 50 tisíc korun, trpělivost a za poměrně krátkou dobu na sebe upozornili zahraničního investora. \"Našel si nás sám. Vložil do projektu několik miliónů, a hlavně know-how například k tomu, aby v našem novém call centru v Brně, kde je nyní třicet operátorů, mohlo již v létě požadavky zákazníků vyřizovat osm desítek lidí,\" řekl Právu Stavinoha, absolvent bakalářských studií na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Stavinoha ještě se společníky začínali podnikat tak, že založili vzdělávací agenturu Tutor, která se zaměřila na přípravné kursy pro uchazeče o studium na vysoké škole. \"Později jsem se začal už plně věnovat pouze portálu. Prodej zájezdů a dovolené nám připadal perspektivní, i když se tím už tehdy někteří lidé zabývali,\" dodal Stavinoha. Ten má dnes ve firmě 33% podíl, Švýcaři drží 34 procent a dalších 33 procent vlastní dvě fyzické osoby.
Právo
Publikováno: 26.04.2004