Stále víc lidí kupuje zájezd na internetu
Zájem Čechů o nákup zájezdů na internetu trvale roste. Zatímco ještě v roce 2004 Češi přes internet nakoupili zájezdy za zhruba šest set miliónů, vloni už to bylo za miliardu.
Pomocí několika "kliků" na internetu si dovolenou ze svého počítače objednává stále více lidí. Podle zprávy společnosti Forrester Research putuje na "zájezdy" každé třetí euro, které Evropané utratí na internetu. Také v Česku by se měl letos objem zájezdů prodaných přes internet vyšplhat na dvě miliardy korun. "Zájem Čechů o nákup zájezdů na internetu trvale roste," potvrzuje Petr Staněk, marketingový ředitel internetové Net Travel. Zatímco ještě v roce 2004 Češi přes internet nakoupili zájezdy za zhruba šest set miliónů, vloni už to bylo za miliardu.
"Tento tok očekáváme, že se po internetu prodá kolem patnácti procent všech zájezdů, což z 13miliardového trhu představuje zájezdy za dvě miliardy korun," dodává Michal Tůma, marketingový manažer společnosti Invia.cz.
Každoročně také stoupá i počet míst, kde je možné "on-line" zájezdy zakoupit. Jen vloni celosvětově vzrostl počet webových stránek o cestování o více než čtvrtinu. Nejvíce webových stránek s nabídkou zájezdů, zhruba šedesát procent, mají k dispozici cestovatelé v USA. Česko je podle počtu cestovních webů jednadvacáté na světě. Přestože počáteční "boom" z minulých let, kdy zájem o on-line dovolenou rostl každým rokem o téměř sto procent, už odeznívá, v příštím roce si podle průzkumu NetTravel.cz zakoupí dovolenou ze svého počítače více než dvacet tři procent Čechů, kteří odjedou na dovolenou.
Za on-line zájezdy by měli utratit 3,1 miliardy korun. Dařit se bude internetovým prodejům zájezdů na celém světě. Podle odhadů Forrester Research v roce 2011 vzrostou přímé objednávky zájezdů přes web o 133 procent na 77 miliard eur.hn.ihned.cz
Publikováno: 22.08.2006