Prodejci vloni v Česku prodali o dvě procenta více letenek
V Česku se loni prodalo o zhruba dvě procenta více letenek. Firmy akreditované u mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA) jich prodaly přes 952.000, vyplývá ze statistik asociace. Ceny letenek podle prodejců meziročně vzrostly o jednotky procent zejména zásluhou dražších palivových příplatků a letištních tax. Tržby z letenek očištěné o tyto příplatky nicméně mírně poklesly.
Snaze lidí nakoupit co nejlacinější letenky se podle Michala Tůmy z cestovní agentury Invia v poslední době přizpůsobují i dopravci. I tradiční linkové společnosti se začínají na letech po Evropě chovat jako nízkonákladoví dopravci a nabízejí cenově nejvýhodnější letenky bez automaticky zahrnutého zavazadla v ceně. Týká se to například aerolinií KLM, British Airways, Air Baltic, nově izraelského dopravce El Al pro lety z Prahy do Tel Avivu, dodal Tůma. Podle něj stále více lidí je ochotno letět za nižší cenu bez občerstvení a s minimem zavazadel, což těmto trendům nahrává.
Akreditované agentury, kterých je v Česku zhruba 150, podle odhadů představují přibližně tři čtvrtiny celkového trhu. Část letenek totiž prodávají letecké společnosti přímo. Do statistik asociace se rovněž nepromítají charterové lety, které prodávají cestovní kanceláře, a lety nízkonákladových dopravců, kteří své služby zpravidla přes prostředníky nenabízejí.
Celý článek: Prodejci vloni v Česku prodali o dvě procenta více letenek
denik.cz
Publikováno: 03.02.2014