Affiliates přihráli Invii v roce 2006 zájezdy za cca 100 milionů korun
Invia uveřejnila tiskovou zprávu, podle které vyplatila v minulém roce partnerům účastnícím se jejího affiliate programu provizi ve výši 2 816 514,- korun. Co lze z tohoto čísla dále odvodit?
Vezměme za základ konzervativní odhad, podle nějž provize partnerům činila v roce 2006 cca 3% celkové ceny zájezdu, ale spíš více než méně. Jednoduchým výpočtem se dostaneme k tomu, že affiliates přihráli Invii v roce 2006 zájezdy v celkové ceně cca 100 milionů korun.
Řekněme, že se provizního programu účastní cca 5 000 partnerů. Na jednoho partnera potom vychází zájezdy v průměrné ceně 20 000 korun s provizí cca 600 korun. Průměr je samozřejmě ošemetný, v provizních programech bývá několik velkých affiliates a moře malých.
Pokud Invia odevzdává affiliates, řekněme, 40% své provize, činil by její hrubý zisk z affiliate programu za rok 2006 cca 4 200 000 korun.
Čísla jsou založená na mých odhadech a je samozřejmě nutné brát je s rezervou. Můžete si zkusit čísla vyměnit a vypočítat svůj odhad. V řádech to však bude souhlasit.
Affiliate marketing vypadá v tomto světle jako slušný obchodní model i pro český internet.
Webtrh blog
Publikováno: 04.04.2007