Do displaye šlo v srpnu přes 400 milionů, nejvíc vydal Internet Mall

Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost Mediaresearch, realizátor českého peoplemetrového projektu. Display reklama poslední dobou stagnovala. Teď ale meziročně došlo v srpnu k cca 6% nárůstu.

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se umístil internetový obchodník Internet Mall, který v srpnu využil reklamní prostor v hodnotě 31,4 milionů korun. Na druhé příčce skončil s inzercí v hodnotě 16,3 milionů další internetový obchodník, a to Czc.cz, a na třetí pozici se umístil online prodejce zájezdů Invia.cz s reklamním prostorem v hodnotě 13,6 milionů. Zadavatelé nejvíce využívali reklamy na Seznamu, v Mafře a Economii.

Evropská display reklama je drivována růstem mobilní reklamy. Pokud se podíváme na růst evropské display reklamy včetně reklamy v mobilních zařízeních, vidíme loni zhruba 15% nárůst v ceníkových cenách. Bez mobilní reklamy jde spíš o stagnaci (+1,1 %).

Mobily drivují i investice do reklamy ve vyhledávání. Vyplývá to ze studie IAB Europe AdEx Benchmark, která srovnávala informace 26 evropských zemí. V ČR má podle výzkumu Mediaprojekt smartphone zhruba každý třetí a dá se očekávat, že křivka penetrace bude ještě růst, zejména okolo Vánoc, což by mohlo display reklamě opět trochu pomoci.

Celý článek: Do displaye šlo v srpnu přes 400 milionů, nejvíc vydal Internet Mall

ihned.cz

Publikováno: 15.09.2014