Obrat českých e-shopů se letos přiblíží 80 miliardám korun
Nakupování přes internet se stalo již běžnou součástí života většiny lidí. V e-shopech alespoň jednou ročně nakoupí 96 procent Čechů, téměř polovina z nich pak nakupuje on-line alespoň jednou v měsíci. O něco častěji než muži na internetu nakupují ženy. Činí tak především kvůli úspoře času a snadnému srovnání cen.
Srovnání nabídek obchodů si v žebříčku výhod internetového nakupovaní stojí úplně nejvýše. Spotřebitelé si ovšem cení i úspory času, která je s on-line nákupem bezesporu spjata. Výhodnější ceny jsou překvapivě až na pátém místě tohoto žebříčku. Jen necelá desetina nakupujících považuje nižší cenu za prioritu.
Konkrétní e-shop lidé vybírají podle několika kritérií. Významnou roli hrají recenze předchozích zákazníků. Nabízí-li internetový obchod dopravu zdarma při realizaci větší objednávky, jsou lidé ochotni nakoupit více, než měli původně v plánu. Jednou z významných součástí internetového obchodu je také jejich zobrazování ve vyhledávačích a srovnávačích zboží, skrze které přichází velké množství zákazníků.
Šanci stát se e-shopem s nejvyšším ročním obratem má v roce 2014 opět Alza.cz. Loni její obrat dosáhl 9,2 miliardy korun. Pomyslné stříbro si odnesla internetová nákupní galerie Mall.cz. O bronz se loni dělil prodejce elektroniky T. S. Bohemia a cestovní agentura Invia, v obou případech obrat převýšil hranici dvou miliard korun.
Celý článek: Obrat českých e-shopů se letos přiblíží 80 miliardám korun
ihned.cz
Publikováno: 10.11.2014