Dovolené v zahraničí rostou

Cestovní agentura Invia, která prodává zájezdy online, prodala loni zájezdy za více než 3 miliardy. Rozšířila i počet franšíz.

Češi milují cestování. Dokazují to i výsledky cestovní agentury Invia, která své pobočky rozvíjí i pomocí franšízantů. Ta loni zprostředkovala dovolenou 260 tisícům turistů. Počet prodaných zájezdů tak navýšila meziročně o 55 %. Hodnota prodaných zájezdů dle předběžných výsledků překonala 3 miliardy korun. Minulý rok byl také ve znamení dosažení milníku v otevření 100. pobočky.

Společnost Invia vznikla v roce 2000 s tehdejším názvem MojeDovolena.cz. Přejmenování firmy došlo v roce 2004. V Česku se nachází přes 100 většinou franšízových poboček.

Navýšení počtu prodaných pobytů o 27 % a zároveň nárůst zájmu po zájezdech s vysokou kvalitou služeb svědčí o tom, že Češi rozhodně neztrácejí chuť cestovat. Přitom po oslabení koruny se hovořilo o tom, že bude rok 2014 poznamenán omezováním zahraničních dovolených a zdražováním pobytů. Tyto negativní prognózy se nepotvrdily,“ popisuje loňský rok Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.

V průměru cestovatelé investovali do zakoupených pobytů 12 370 Kč na osobu, což představuje meziroční nárůst jen o 179 Kč. „Češi si zároveň na svých cestách rádi dopřávali vysoký komfort. Celkem 72 % zákazníků cestovní agentury Invia loni zvolilo dopravu letadlem a 51 % zákazníků preferovalo all inclusive pobyty,“ dodává Michal Tůma. Nejvíce lidí jezdilo do Řecka, kde poptávka po zájezdech do této země vzrostla o 43 %.

Cestování se stalo nejoblíbenější zálibou všech věkových kategorií. Češi totiž za cestování utrácí čím dál více, jen za první pololetí roku 2014 utratili dle Českého statistického úřadu v zahraničí 50 miliard korun. Některé cestovní agentury a kanceláře využívají pro rozvoj i franšízing. Mimo zmíněné společnosti Invia franšízu využívá i cestovní kancelář Exim Tours.

Celý článek: Dovolené v zahraničí rostou

franchising.cz

Publikováno: 04.02.2015