Hit letošní sezony je Bulharsko
Chuť cestovat na dovolenou k moři Češi neztratili. Vybírají si ale jiné destinace.
Místo severoafrických lokalit a Turecka nakupují lidé „first minute“ zájezdy do evropských zemí.
Strmý nárůst zájemců zaznamenávají cestovky především o Bulharsko a Španělsko.
Prodeje zájezdů „first minute“, tedy takzvaně v první moment pomalu finišují. Ceny, přesněji slevy, mají cestovní kanceláře různě odstupňovány a doplněny akcemi, jejichž platnost je ale různě omezena. Někde tak nejvyšší slevy získáte už jenom do 15. února, jinde do konce tohoto měsíce a někde pokračují předprodeje až do konce března. Cestovní kanceláře také u „first minute“ zakoupených dovolených – a některé například i u zakoupených až do konce dubna – nabízejí možnost bezplatné výměny zájezdu až týden před odletem.
Na zájem si přitom cestovky nestěžují. Letošní sezona se vyvíjí velmi dobře, lidé jsou za dovolenou ochotni zaplatit i o něco více než loni. Například Invia hlásí průměrnou cenu na osobu o 692 korun vyšší než loni, Fischer o 400 korun. Čeští turisté jsou totiž stále náročnější. „Neustále stoupá popularita all inclusive zájezdů do hotelů vyšších kategorií, které se staly v posledních letech cenově dostupnými,“ říká František Vorel z CKBlue Style. „Přednost jí dává 48 procent našich klientů,“ potvrzuje Michal Tůma ze společnosti Invia.
Pokud jde o délku pobytů, ta se naopak zkracuje. Největší zájem je o sedmi až desetidenní pobyty, ty preferuje okolo poloviny lidí. Češi si totiž stále více rozkládají dovolenou na více kratších v průběhu celého roku.
Zájem převládá o letecké zájezdy. Například u agentury Invia tvoří 67 procent z celkového prodeje dovolených, jejich výraznou převahu potvrzuje také Student Agency i další cestovní kanceláře. K určitým změnám však přece jenom došlo.
Lidové noviny
Publikováno: 12.02.2016