Delší Velikonoce lákají Čechy k cestování, zájem o zájezdy se oproti loňsku zdvojnásobil
Prodej zájezdů na období velikonočních svátků se meziročně zvýšil o 125 %. Češi letos nejraději vyrážejí lyžovat do rakouských Alp. Vyplývá to z prodejních statistik cestovní agentury Invia. Za zvýšeným zájmem o velikonoční cestování stojí den volna navíc. Letos poprvé je totiž Velký pátek dnem pracovního klidu.
České turisty motivuje čtyřdenní volno k zahraničním cestám. Na Velikonoce se nejčastěji vydávají lyžovat do Rakouska, které tvoří 20 % z aktuální poptávky, a do Itálie, kterou si vybírá 19 % turistů. Cestovní agentura Invia na období velikonočních svátků registruje také zvýšený zájem po zájezdech do Maďarska, kde Češi vyhledávají především termální lázně, nebo po pobytech u moře do Egypta a Spojených arabských emirátů.
Oproti loňskému roku se poptávka po destinacích proměnila. Loni lidé o Velikonocích nejvíce vyráželi do Francie, zájem byl zejména o poznávací pobyty do Paříže, které tvořily 18 % z celkové poptávky. Letos zájem o Francii klesl o 13 procentních bodů. Naopak výrazně narostl zájem o zájezdy v rámci České republiky, které letos volí 8 % zákazníků cestovní agentury Invia.
Češi prodloužené Velikonoce ve velké míře využívají k cestování. Potvrzuje to zdvojnásobení poptávky po dovolených na období velikonočních svátků. "Zatímco loni turisté vyráželi zejména na kratší pobyty, letos ve větší míře pořizují týdenní zájezdy k moři nebo na lyže,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je největším on-line prodejcem zájezdů na českém trhu.
Cestovní agentura Invia registruje na Velikonoce 2016 největší zájem o pobytové zájezdy u moře. Tento typ dovolené preferuje 46 % zákazníků. Lyžařské pobyty pak tvoří 37 % z velikonoční poptávky po dovolených a poznávací zájezdy činí 14 % z poptávky. Naopak loni tvořily poznávací zájezdy do evropských metropolí 37% podíl na prodeji velikonočních dovolených.
„Za nižším podílem eurovíkendů na poptávce po velikonočních zájezdech stojí dřívější termín svátků. Loni připadaly Velikonoce na začátek dubna. Právě v této době se tradičně mění preference turistů, končí totiž období lyžařských dovolených a lidé více vyhledávají poznávací cesty,“ vysvětlil Michal Tůma z cestovní agentury Invia.
Celý článek: Delší Velikonoce lákají Čechy k cestování, zájem o zájezdy se oproti loňsku zdvojnásobil
e15.cz
Publikováno: 24.03.2016