Jedete do hotelu, který neznáte? Najděte si jeho online recenzi

Jedete do hotelu, který neznáte? Najděte si jeho online recenzi


Internet se v cestovním ruchu prosazuje stále výrazněji. Ostatně není tomu tak dávno, co jsem právě tady psal o tom, že Online prodej turistických služeb dál poroste. Vliv internetu se ale neomezuje jen na prodej a propagaci zájezdů a turistických služeb.

Internet byl, je a bezpochyby vždycky bude důležitým zdrojem informací. A informace (nebo ještě lépe zkušenosti) jsou to, co potřebuje každý, kdo chce strávit příjemnou a pohodovou dovolenou. Vždyť co horšího se člověku může stát, než když po příjezdu do hotelu zjistí, že ze slibovaných čtyř hvězdiček kleslo jeho hodnocení na sotva dvě, že cestou na pláž se musí proplétat mezi hromadami odpadků a příplatková klimatizace se pouští, jen když to majitel uzná za vhodné?

Na čestné slovo "provizního prodejce" se spolehnout zpravidla nedá (už proto, že je prodejcem provizním). Věřit katalogům cestovních kanceláří je holý nesmysl. Tak co s tím? Samozřejmě existuje řešení. Na internetu.

Zkušenosti zákazníků online


Rychlou a zpravidla i poměrně přesnou a především spolehlivou odpověď na otázku, jak to ve skutečnosti je se službami hotelu, ve kterém plánujete strávit dovolenou, můžete najít například na stránkách online cestovní agentury INVIA.CZ. Ta, stejně jako další online agentury a cestovní kanceláře, nabízí uživatelům internetu, aby se podělili s ostatními potenciálními návštěvníky hotelu o své zkušenosti.

Vydělají na tom všichni. Provozovateli serveru recenze zajistí nemalé množství návštěvníků, jimž může nabídnout své služby a turistům zase informace, které ocení – zvláště v případě, kdy zjistí, že kvalita hotelu neodpovídá jejich představám a změní cíl své cesty (a pak si případně potvrdí, že recenze nelhala).

Jistě, negativní informace o službách či své špatné zkušenosti z cest po světě mohou uživatelé internetu zveřejnit i jinde (třeba na svém blogu). K tomu nepotřebují specializovanou službu. Ovšem recenze hotelů spravované "nezávislými" agenturami (ano, ano, já vím, míra nezávislosti agentur je nepřímo úměrná výši provize a dalo by se o ní sáhodlouze debatovat, ale myslím si, že pro potřeby tohoto textu je možné se s tímto výrazem smířit) má jistou výhodu. Je totiž pravděpodobné, že – zejména u populárních hotelů – bude recenzí více a potenciální návštěvník tak bude mít možnost "vytřídit" viditelně nereálná hodnocení.

Možnost najít informace o hotelu a přečíst si zkušenosti se službami, které nabízí, je jistě přínosné. Internet si tak v oblasti cestovního ruchu našel další velmi zajímavý segment, který navíc mohou využít všichni zájemci – bez ohledu na to, zda zájezd koupili v cestovní kanceláři či "kamenné" agentuře, na internetu a nebo si rezervovali pobyt v hotelu přímo.

INVIA.CZ už nabízí více než 10 000 recenzí


Abych nezapomněl splnit ani zpravodajskou povinnost. Podle tiskové zprávy, kterou před několika dny rozeslala největší online cestovní agentura v Česku, INVIA.CZ, nabízí na svých stránkách už více než deset tisíc recenzí. A klientům se podle všeho tato služba líbí. Během července a srpna totiž recenze navštívilo téměř 200 tisíc lidí.

DavidKozak.info

Publikováno: 12.09.2007