Invia.cz letos prodala o 8 % více zájezdů, Egypt vystřídala Itálie a Turecko

Praha, 7. července 2011

Cestovní agentura Invia.cz registruje za první pololetí letošního roku 8% meziroční nárůst poptávky po zájezdech. Největší zájem byl o pobyty v Řecku, následovala Itálie a Turecko. Naopak Egypt, vloni druhá nejoblíbenější destinace, zaujal kvůli místním nepokojům až čtvrtou příčku. Lidé při výběru svých dovolených letos kladou zvýšený důraz na kvalitu služeb.

Největší internetový prodejce zájezdů na českém trhu společnost Invia.cz prodala za 1. polovinu roku 2011 celkem 50 882 zájezdů. Lidé projevili zájem především o pobytové zájezdy, které tvořily 82 % z celkového prodeje. Poznávací zájezdy letos zvolilo 8 % zákazníků a lyžařské pobyty zvítězily u 5 % klientů. Zákazníci v prvním pololetí letošního roku investovali do svých dovolených v průměru 12 320 Kč.

Zjistili jsme, že se lidé letos naučili více využívat nabídky first minute. Zlevněné zájezdy pořizovali především v lednu, kdy je nabídka nejvýhodnější. Zároveň mírně narostl zájem o pobytové zájezdy na úkor lyžařských,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.cz, která je největším internetovým prodejcem zájezdů na českém trhu. „Cestovní ruch v letošním roce navíc poznamenala nejistá bezpečnostní situace v arabských zemích. Právě kvůli tomu jsme registrovali pokles zájmu o dovolenou v Egyptě a Tunisku,“ doplnil Tůma.

Zákazníci cestovní agentury Invia.cz letos dávali přednost dovolené s leteckou dopravou, kterou zvolilo 64 % klientů. Poměr zájmu o letecké zájezdy v prvním pololetí 2011 meziročně narostl o 2 %. Naopak klesla obliba autobusové dopravy. V rámci stravování se lidé rozhodovali především pro all inclusive pobyty, a to v 39 % případů. Internetová cestovní kancelář následně registrovala 26 % prodaných zájezdů s polopenzí a 20 % beze stravy.

Lidé jsou letos více ochotni cestovat, což potvrzuje zvýšený prodej zájezdů. Navíc zákazníci v letošním roce kladou zvýšený důraz na kvalitu služeb. Například více než loni vyhledávají kvalitnější hotely,“ uvedl Michal Tůma z cestovní agentury Invia.cz. „Klesá poptávka po dvouhvězdičkových hotelech, které Čechům již nevyhovují. Naopak stále více lidí si dopřává pohodlí čtyřhvězdičkových hotelů,“ dodal Tůma.

 

Statistiky prodeje zájezdů cestovní agentury Invia.cz

Nejprodávanější zájezdy podle destinací

pořadí

1. pol. 2011

1. pol. 2010

1.

Řecko

Řecko

2.

Itálie

Egypt

3.

Turecko

Itálie

4.

Egypt

Turecko

5.

Bulharsko

Tunisko

 

Prodej zájezdů podle druhu

druh

1. pol. 2011

1. pol. 2010

Pobytové

81,5 %

79,9 %

Poznávací

7,7 %

8,4 %

Lyžařské

5,4 %

7,9 %

Eurovíkendy

4,8 %

3,3 %

Jiné

0,6 %

0,5 %

 

Prodej zájezdů podle typu dopravy

typ

1. pol. 2011

1. pol. 2010

Letecky

64,4 %

62,2 %

Autobus

16,3 %

19,2 %

Vlastní

19 %

18,4 %

Kombinovaná

0,3 %

0,2 %

 

Prodej zájezdů podle typu stravy

typ

1. pol. 2011

1. pol. 2010

All Inclusive

39 %

39,1 %

Polopenze

26 %

25 %

Beze stravy

19,7 %

21,2 %

Snídaně

13,5 %

13,3 %

Plná penze

1,7 %

1,3 %

Jiné

0,1 %

0,1 %

 

 

Tagy

O společnosti Invia.cz, a.s.

Společnost Invia.cz je největší internetová cestovní agentura v České republice a autorizovaný prodejce zájezdů více než 300 renomovaných a pojištěných cestovních kanceláří působících na českém a slovenském trhu. Zákazníkům nabízí neustále aktualizovanou nabídku katalogových i last minute zájezdů v přehledné, jednotné formě, čímž šetří čas při plánování dovolené.

Společnost Invia.cz mohou klienti nalézt nejen na internetu, ale i v kamenných klientských centrech ve více než 50 českých městech. Invia.cz má své zastoupení již na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku.

Kvalitní servis zákazníkům společnost Invia.cz zaručuje prostřednictvím špičkových technologií, znalosti cestovního ruchu a modernímu call centru v Brně s vysoce kvalifikovanými prodejci.

Kontakty

 

Michal Tůma

marketingový ředitel

INVIA.CZ

mobil: +420 226 000 051

e-mail: michal.tuma@invia.cz

Publikováno: 07.07.2011