Invia.cz uskutečnila akvizici jedničky polského trhu online zájezdů
Praha, 27. září 2011
Cestovní agentura Invia.cz, největší český online prodejce zájezdů, rozšiřuje své aktivity na polském trhu. Díky zisku 44% kapitálového podílu ve společnosti TravelPlanet se agentura stala polskou jedničkou v prodeji zájezdů na internetu. Nová akvizice přispěla k upevnění vedoucí pozice společnosti Invia.cz mezi online prodejci v rámci cestovního ruchu ve střední a východní Evropě.
Společnosti Invia.cz se podařilo ovládnout 50 % polského trhu s prodejem zájezdů přes internet. Získala totiž významný akciový podíl polského prodejce TravelPlanet, který se díky strategickým změnám v managementu stal v loňském roce lídrem trhu. Finanční sílu tohoto spojení dokazuje odhadovaná celková hodnota služeb nabízených cestovní agenturou Invia.cz a TravelPlanet, která by letos měla překročit částku 2,8 miliardy korun.
„Ziskem podílu ve společnosti TravelPlanet se nám podařilo vytvořit silnou skupinu, která má dominantní pozici ve třech klíčových trzích centrální Evropy, a to v České republice, na Slovensku a nově i v Polsku. Obchodní aktivity realizujeme i na ostatních trzích v regionu. Podařilo se nám tak úspěšně konsolidovat online trh se zájezdy ve střední a východní Evropě,“ sdělil Michal Drozd, předseda představenstva cestovní agentury Invia.cz.
Společnost TravelPlanet očekává od nové spolupráce s cestovní agenturou Invia.cz vzájemnou výměnu kompetencí obou firem. „Kromě dlouhodobého posilování naší pozice na polském trhu plánujeme, že se budeme aktivně podílet na vzniku regionálního lídra v odvětví online prodeje zájezdů, a to uvnitř skupiny Invia,“ uvedl Jerzy Krawczyk, člen dozorčí rady TravelPlanet. Společnost by podle prognózy pro rok 2011 měla při celkovém obratu TTV 1,1 miliardy Kč dosáhnout čistých tržeb 112 milionů Kč a čistého zisku ve výši 2,8 milionu Kč.
Trh online prodeje zájezdů má ve střední a východní Evropě velký růstový potenciál. V tomto regionu činí aktuální podíl internetového obchodu zhruba 10 % z celého segmentu cestovního trhu. Tento podíl by měl v nejbližších letech vzrůst až na 25 %. Společnost Invia.cz hodlá v souladu s tímto trendem pokračovat ve své expanzivní strategii, připravuje vstup na nové trhy a další akvizice.
„Již od počátku vzniku cestovní agentury Invia.cz jsme počítali s rozšiřováním aktivit na trhy střední a východní Evropy. V uplynulých třech letech se nám podařilo uskutečnit klíčové akvizice pro rozvoj našich služeb. V této strategii samozřejmě hodláme pokračovat i nadále a stále hledáme nové možnosti. Jedním z našich cílů je například vstup na burzovní trh a veřejná nabídka akcií,“ informoval Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.cz.
Akvizice TravelPlanet byla logickým krokem
k upevnění pozice na středoevropském trhu
Michal Drozd, předseda představenstva cestovní agentury Invia.cz, v krátkém rozhovoru představil, co zisk podílu v polské společnosti TravelPlanet pro agenturu znamená a jaké akvizice plánují do budoucna.
Jak vnímáte významnou polskou akvizici z hlediska postavení skupiny Invia na středoevropském trhu?
Získání podílu ve společnosti TravelPlanet pro nás bylo logickým krokem, díky kterému se společnost Invia.cz stala jedničkou na trhu on-line prodeje zájezdů v České republice, na Slovensku a v Polsku. Naše společnost byla již od samého začátku budována jako platforma pro expanzi a konsolidaci trhu. To ostatně potvrzuje i umístění našeho call centra do Brna, které má ideální polohu a zázemí pro lokální expanzi do sousedních zemí.
Jakým způsobem ovlivní nová akvizice v Polsku aktivity agentury Invia.cz?
Akvizice společnosti TravelPlanet přinese prospěch oběma stranám. Očekáváme, že se společnosti navzájem obohatí o cenné zkušenosti, know-how a osvědčená technologická řešení. Plánujeme uspořádat společná setkání manažerů, v rámci kterých budeme hledat další možnosti oboustranně prospěšné spolupráce.
Jaké byly dosud nejvýznamnější akvizice společnosti Invia.cz?
V roce 2009 jsme získali 100 % akcií společnosti NetTravel.cz, třetího největšího internetového prodejce zájezdů na českém trhu. Stejný podíl akcií jsme získali i v případě LastMinute.sk, který byl dvojkou v rámci slovenského online prodeje zájezdů.
Je v zájmu Invia.cz hledat i nadále zajímavé akvizice?
Nové akvizice samozřejmě hledáme i nadále, a to z několika důvodů. Naším cílem je rozšíření produktů a získání nového know-how. Zároveň dokážeme velmi kvalitně realizovat úspory z rozsahu, zvláště u společností s obdobným oborem činnosti jako Invia.cz.
Můžete prosím nastínit, podle čeho se rozhodujete při zvažování akvizic?
Při rozhodování o nové akvizici je samozřejmě důležitým faktorem cena a přístup majitelů společnosti. Ti si často kladou neúměrné požadavky, jež neodpovídají ziskům podniku. Aktuálně nás v rámci trhu České republiky zajímají společnosti, které se zabývají prodejem letenek a ubytováním. V této oblasti cítíme potenciál pro zajímavý růst.
Publikováno: 27.09.2011