Invia.cz loni dosáhla 14% nárůstu objednávek, stoupala obliba zájezdů do Turecka

Praha, 15. února 2012

Na českém trhu loni výrazně vzrostl zájem o dovolenou v Turecku, meziroční nárůst činil 42 %. Ukázaly to statistiky cestovní agentury Invia.cz za rok 2011. Největší on-line prodejce zájezdů v zemi zaregistroval 14% navýšení počtu objednávek oproti předchozímu roku. Češi v loňském roce zároveň častěji využívali nabídek first minute, které umožňují koupit dovolenou s předstihem a za zvýhodněnou cenu.

 

Dovolenou u moře trávili zákazníci cestovní agentury Invia.cz v roce 2011 nejčastěji v Řecku. Výběr destinací českých turistů však loni podle odborníků ovlivnily politické změny v arabských zemích. Počet zájezdů do Egypta kvůli tamním protestům klesl o 12 %. Na druhé příčce v popularitě zájezdů byl proto Egypt nahrazen Tureckem. Nárůst poptávky bylo možné registrovat také v případě Bulharska, Čechy dále lákalo i Španělsko, Itálie a Chorvatsko.

 

Rok 2011 byl na poli cestovního ruchu charakteristický prudkým nárůstem prodeje zájezdů do Turecka. Ty jsou atraktivní díky přijatelným cenám a vysoké kvalitě služeb. Mnoho tureckých hotelů se zaměřuje na pobyty all inclusive, které jsou mezi českými turisty stále vyhledávanější,“ uvedl Michal Tůma, marketingový ředitel agentury Invia.cz, jedničky na českém trhu v oblasti prodeje dovolené přes internet. „Proměnu zájmu zákazníků ovlivnily revoluce v Egyptě či Tunisku. Od letošního roku očekáváme uklidnění situace v arabských zemích a nové probuzení zájmu o Egypt,“ doplnil Tůma.

 

Zájemci o nákup dovolené u cestovní agentury Invia.cz loni častěji využívali nabídky first minute a zařizovali si zájezdy s předstihem. Poptávka po tomto typu zájezdů rostla na úkor katalogového prodeje a prodeje dovolené v režimu last minute, který však nadále převažuje. Zatímco v roce 2010 tvořily first minute dovolené jen desetinu prodaných zájezdů, loni to bylo už 14 %. Naopak zájezdů last minute se loni prodalo 63 %, což představuje meziroční pokles o 5 %.

 

První týdny nového roku naznačují, že pokračuje trend včasného nákupu dovolené. "Lidé evidentně pochopili výhody výběru zájezdu v prvním okamžiku, kdy je nabídka cestovních kanceláří široká a plně dostupná. Lidé u nás navíc často naleznou nabídku dříve, než jsou vydány tištěné katalogy," sdělil Michal Tůma z cestovní agentury Invia.cz, která letos oslaví výročí deset let na trhu a obrat za celou dobu činnosti překročí deset miliard korun. „Těší nás neustálý příliv zákazníků, který potvrzuje naši pozici největšího specialisty na on-line prodej zájezdů. Za dobu našeho působení jsme prodali nejvíce zájezdů přes internet na českém trhu,“ dodal Tůma s tím, že Invia.cz v roce 2011 dosáhla obratu 1,82 miliardy korun.

 

 

 

Statistiky cestovní agentury Invia.cz za rok 2011

 

 

Obrat cestovní agentury Invia.cz v miliardách Kč

2011

1,82*

2010

1,6

2009

1,38

*Auditované výsledky za rok 2011 budou dostupné v březnu 2012.

 

Meziroční změny v poptávce 2010-2011

Turecko

+ 42 %

Bulharsko

+ 39 %

Španělsko

+ 15 %

Itálie

+ 12 %

Chorvatsko

+ 10 %

Řecko

+ 10 %

Rakousko

+ 5 %

Tunisko

+ 1 %

Francie

+ 0,2 %

Egypt

- 12 %

 

Publikováno: 15.02.2012