Invia.cz loni dosáhla 14% nárůstu objednávek, stoupala obliba zájezdů do Turecka
Praha, 15. února 2012
Na českém trhu loni výrazně vzrostl zájem o dovolenou v Turecku, meziroční nárůst činil 42 %. Ukázaly to statistiky cestovní agentury Invia.cz za rok 2011. Největší on-line prodejce zájezdů v zemi zaregistroval 14% navýšení počtu objednávek oproti předchozímu roku. Češi v loňském roce zároveň častěji využívali nabídek first minute, které umožňují koupit dovolenou s předstihem a za zvýhodněnou cenu.
Dovolenou u moře trávili zákazníci cestovní agentury Invia.cz v roce 2011 nejčastěji v Řecku. Výběr destinací českých turistů však loni podle odborníků ovlivnily politické změny v arabských zemích. Počet zájezdů do Egypta kvůli tamním protestům klesl o 12 %. Na druhé příčce v popularitě zájezdů byl proto Egypt nahrazen Tureckem. Nárůst poptávky bylo možné registrovat také v případě Bulharska, Čechy dále lákalo i Španělsko, Itálie a Chorvatsko.
„Rok 2011 byl na poli cestovního ruchu charakteristický prudkým nárůstem prodeje zájezdů do Turecka. Ty jsou atraktivní díky přijatelným cenám a vysoké kvalitě služeb. Mnoho tureckých hotelů se zaměřuje na pobyty all inclusive, které jsou mezi českými turisty stále vyhledávanější,“ uvedl Michal Tůma, marketingový ředitel agentury Invia.cz, jedničky na českém trhu v oblasti prodeje dovolené přes internet. „Proměnu zájmu zákazníků ovlivnily revoluce v Egyptě či Tunisku. Od letošního roku očekáváme uklidnění situace v arabských zemích a nové probuzení zájmu o Egypt,“ doplnil Tůma.
Zájemci o nákup dovolené u cestovní agentury Invia.cz loni častěji využívali nabídky first minute a zařizovali si zájezdy s předstihem. Poptávka po tomto typu zájezdů rostla na úkor katalogového prodeje a prodeje dovolené v režimu last minute, který však nadále převažuje. Zatímco v roce 2010 tvořily first minute dovolené jen desetinu prodaných zájezdů, loni to bylo už 14 %. Naopak zájezdů last minute se loni prodalo 63 %, což představuje meziroční pokles o 5 %.
První týdny nového roku naznačují, že pokračuje trend včasného nákupu dovolené. "Lidé evidentně pochopili výhody výběru zájezdu v prvním okamžiku, kdy je nabídka cestovních kanceláří široká a plně dostupná. Lidé u nás navíc často naleznou nabídku dříve, než jsou vydány tištěné katalogy," sdělil Michal Tůma z cestovní agentury Invia.cz, která letos oslaví výročí deset let na trhu a obrat za celou dobu činnosti překročí deset miliard korun. „Těší nás neustálý příliv zákazníků, který potvrzuje naši pozici největšího specialisty na on-line prodej zájezdů. Za dobu našeho působení jsme prodali nejvíce zájezdů přes internet na českém trhu,“ dodal Tůma s tím, že Invia.cz v roce 2011 dosáhla obratu 1,82 miliardy korun.
Statistiky cestovní agentury Invia.cz za rok 2011
Obrat cestovní agentury Invia.cz v miliardách Kč | |
2011 | 1,82* |
2010 | 1,6 |
2009 | 1,38 |
*Auditované výsledky za rok 2011 budou dostupné v březnu 2012.
Meziroční změny v poptávce 2010-2011 | |
Turecko | + 42 % |
Bulharsko | + 39 % |
Španělsko | + 15 % |
Itálie | + 12 % |
Chorvatsko | + 10 % |
Řecko | + 10 % |
Rakousko | + 5 % |
Tunisko | + 1 % |
Francie | + 0,2 % |
Egypt | - 12 % |
Publikováno: 15.02.2012