INVIA.CZ vede v on-line prodeji dovolených
INVIA.CZ vede v on-line prodeji dovolených Prodej nejrůznějšího zboží a služeb virtuální cestou zažívá v České republice stále rostoucí oblibu. Horní příčky zájmu mezi on-line nákupy zaujímají služby cestovních kanceláří, přičemž se synonymem pohodlného, bezpečného a spolehlivého nákupu ve zmíněné sféře neodmyslitelně stala společnost INVIA.CZ, která se vypracovala na pozici jednoznačné tuzemské jedničky. O tom, jaká je pozice společnosti INVIA.CZ na domácím trhu, svědčí nejlépe pár statistických údajů. Za první pololetí letošního roku vykázala obrat 236 milionů korun, zatímco loni ve srovnatelném období tato položka představovala 77 milionů korun. Tyto sumy ilustrují fakt, že si spotřebitelé zvykají na tento duh služeb, což dokazuje i to, že loni v červnu utratili na přepážkách firmy INVIA.CZ v průměru 28 800 korun, letos to ve stejném měsíci bylo o pět tisíc korun více. Vyšší útrata představuje údaj zajímavější tím více, že v letošní letní sezóně ceny zájezdů poněkud poklesly. Podle odborníků lze tento rozpor vysvětlit tím, že virtuální nákupy patří spíše mezi doménou lidí s vyššími příjmy a kupní silou, kteří si z nabízené škály zájezdů vybírají zajímavější a příslušně dražší destinace, než bývá standardní meta dovolených, tedy modravé vlnky Jadranu v Chorvatsku či comeback českých turistů prožívající a nadobyčej laciné Bulharsko. Největší várka zákazníků společnosti INVIA.CZ, 22 procent, směřuje do Řecka, dvacetiprocentní zájem je o severoafrický Tunis. Do staroslavného Egypta směřuje 18 procent klientů firmy INVIA.CZ. O něco méně turistů vyráží do Turecka, Španělska, Itálie a zmíněného Chorvatska či Bulharska. Mezi ty drobné, leč velmi výmluvné zajímavosti on-line systému prodeje zájezdů patří i svědectví o tom, kdo v českých zemích rozhoduje o cíli letních cest a skládá nezbytné účty. V 60 procentech případů volí destinaci žena a muži v nadpoloviční většině případů sahají do peněženek. Úspěchy, jichž INVIA.CZ dosahuje na trhu, podtrhuje i fakt, že za rok 2005 předpokládá dosažení obratu okolo 600 milionů korun. S přibývajícími financemi souvisí samozřejmě také investice do dalšího rozvoje firmy, tak, aby nadále rostl komfort poskytovaný klientům. INVIA.CZ například investovala několik desítek tisíc korun do nového serveru, jež se po úpravách může vykázat vysokou stabilitou systému. Což jistě ocení stále rostoucí množství návštěvníků stránek, jichž v letní sezńě bylo přes 220 000 měsíčně, kteří se nemusí obávat technických problémů. Další finanční prostředky směřovaly mimo jiné i do rozvoje brněnského call centra, takže klientům nyní slouží již 110 operátorů.Publikováno: 06.08.2005