Invia loni zvýšila počet prodaných pobytů o 27 %, poprvé prodala více než 200 tisíc zájezdů
V roce 2013 zaznamenala cestovní agentura Invia, největší online prodejce zájezdů na českém trhu, 27% meziroční nárůst v počtu objednávek. Celkem prodala 205 878 zájezdů. Turisté loni za své dovolené více utráceli. Průměrná cena prodaného zájezdu v roce 2013 činila 12 191 Kč na osobu, což je o 1 511 Kč více než v roce 2012. Nejoblíbenější destinace zůstala opět nezměněna, Češi nejraději cestovali do Řecka. Pobyty na řeckých ostrovech loni tvořily 22 % z celkové poptávky po dovolených u cestovní agentury Invia.
Jednotlivci i rodiny s dětmi v roce 2013 nejčastěji volili dovolenou v Řecku, za kterou v průměru utráceli 14 665 Kč na osobu. Druhou nejpopulárnější lokalitou pro trávení dovolené bylo loni Turecko, kam odcestovalo 11 % zákazníků cestovní agentury Invia. Na třetí příčce se umístila Itálie, která v loňském roce tvořila 9 % z celkové poptávky po zájezdech a v trojici nejoblíbenějších destinací tak nahradila Egypt. Kvůli nejisté politické situaci v zemi totiž došlo k meziročnímu poklesu zájmu o egyptská letoviska o 2 procentní body.
Na dovolenou s cestovní agenturou Invia odjelo v roce 2013 téměř o třetinu více osob než v roce předchozím. Celkem 12 % z celkového počtu turistů byly děti. Invia zároveň loni zvýšila výnos z prodeje zájezdů a dalších služeb o 21 % oproti předchozímu roku.„Meziroční nárůst objednávek i celkových prodejů svědčí o tom, že ekonomická stagnace trhu je už za námi. Tuto skutečnost dokládá i zvýšení průměrné investice do dovolené o patnáct set korun. Právě odvětví cestovního ruchu je dobrým ukazatelem ekonomické kondice společnosti. Lidé již neutahují opasky, ale dopřávají si dovolenou,“uvedl Michal Tůma, marketingový ředitel agentury Invia, jedničky na českém trhu v oblasti prodeje dovolené přes internet. „Loni navíc narostl počet prodaných zájezdů do exotických krajin, které jsou obecně nákladnější. Češi mají zájem cestovat a objevovat nové destinace,“ doplnil Tůma.
V loňském roce byl seznam destinací, do kterých cestovní agentura Invia prodala pobyty, rozšířen o exotické země jako Kambodža, Filipíny, Portoriko, Kostarika či Panama. Češi však objevovali i nové turistické cíle po Evropě. Poptávku u cestovní agentury Invia v roce 2013 obohatilo například Monako nebo zakavkazská Arménie. Rozšířil se také počet turistů, kteří navštívili Jamajku, Vietnam i Havajské ostrovy.
Rok 2013 znamenal pro cestovní agenturu Invia také změnu firemního designu. Proměnou prošlo jak logo společnosti, tak celkový vzhled webových stránek. „Poprvé od vzniku naší cestovní agentury, tedy po 11 letech, jsme změnili vzhled loga. Na nový design jsme zaznamenali převážně pozitivní reakce, což nás těší,“ sdělil Michal Tůma z cestovní agentury Invia s tím, že se nejednalo o jedinou novinku letošního roku. „Do svých služeb jsme letos navíc zařadili novou akci s názvem Chytrá záloha 500 Kč. Díky ní si naši zákazníci mohou objednat First Minute zájezd na léto a složit zálohu pouze 500 Kč. V kombinaci se službou Faktor 100, která chrání naše klienty při krachu cestovních kanceláří, jde o nejbezpečnější způsob nákupu dovolené na českém trhu,“ dodal Tůma a připomněl, že kvalitu služeb cestovní agentury Invia ocenili zákazníci i odborná veřejnost v anketě TTG Travel Awards, v níž získala Invia první místo v kategorii Nejlepší on-line prodejce a třetí místo v kategorii Nejlepší prodejce letenek.
Publikováno: 21.01.2014