Invia loni prodala 260 tisíc zájezdů, Češi své výdaje na dovolenou téměř nezvýšili
(TISKOVÁ ZPRÁVA 27. 1. 2015) Cestovní agentura Invia v roce 2014 zprostředkovala dovolenou 260 tisícům turistů. Loni tak meziročně navýšila počet prodaných pobytů o 55 tisíc. Přední český prodejce zájezdů přes internet registroval největší zájem o dovolenou na řecké ostrovy. V loňském roce poptávka po zájezdech do Řecka vzrostla dokonce o 43 % oproti roku 2013. V průměru cestovatelé investovali do zakoupených pobytů 12 370 Kč na osobu, což představuje meziroční nárůst jen o 179 Kč.
Loňský rok potvrdil tendenci českých turistů rozkládat dovolenou do více kratších pobytů za rok, nejčastěji volili pobyty na 8 dní. Jejich podíl v roce 2014 tvořil 58 % zájezdů z celkového prodeje cestovní agentury Invia. Češi si zároveň na svých cestách rádi dopřávali vysoký komfort. Celkem 72 % zákazníků cestovní agentury Invia loni zvolilo dopravu letadlem a 51 % zákazníků preferovalo all inclusive pobyty. Právě v případě zájezdů s tímto typem stravy došlo k nejvýraznějšímu meziročnímu nárůstu poptávky, a to 40 %.
„Navýšení počtu prodaných pobytů o 27 % a zároveň nárůst zájmu po zájezdech s vysokou kvalitou služeb svědčí o tom, že Češi rozhodně neztrácejí chuť cestovat. Přitom po oslabení koruny se hovořilo o tom, že bude rok 2014 poznamenán omezováním zahraničních dovolených a zdražováním pobytů. Tyto negativní prognózy se nepotvrdily,“ popisuje loňský rok Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, jedničky na českém trhu v oblasti prodeje dovolené přes internet. „Turisté navíc nemuseli do svých dovolených ani investovat více financí, což dokládá meziroční nárůst průměrné ceny prodaného pobytu o necelých 200 Kč,“ doplnil Tůma.
V preferencích českých turistů, kteří dávají přednost organizovaným zájezdům, loni upevnilo svou dlouhodobou vedoucí pozici Řecko. V roce 2014 tvořilo 24 % ze všech prodaných pobytů u cestovní agentury Invia. Od roku 2011 jde o nárůst o 4 procentní body. Navíc v loňském roce došlo k meziročnímu snížení průměrné ceny prodaných zájezdů na řecké ostrovy o 1 221 Kč na částku 13 444 Kč na osobu. Zvýšený zájem registroval online prodejce i v případě zájezdů do Chorvatska a Egypta. Nejprodávanějším hotelem z nabídky cestovní agentury Invia se loni stal pětihvězdičkový Zee Brayka Bay Resort právě v egyptském letovisku Marsa Alam.
Cestovní agentura Invia loni dosáhla historického rekordu. Dne 22. července 2014, přímo v den 12. výročí založení společnosti, zaznamenala rekordní počet prodaných zájezdů za jediný den. Zároveň v loňském roce poprvé překročila hranici 3 miliard a zvýšila hodnotu prodaných zájezdů a dalších služeb o 31 % oproti předchozímu roku. „Milníkem v roce 2014 pro naši společnost byl i fakt, že jsme otevřeli 100 kamennou pobočku na území České republiky. Naše služby jsou tak pohodlně dostupné pro všechny klienty. Navíc jsme i nadále pracovali na zkvalitňování servisu pro zákazníky a přehlednosti našich webových stránek,“ uvedl Michal Tůma z cestovní agentury Invia, která nabízí širokou škálu zájezdů od více než 300 renomovaných cestovních kanceláří. „Oceněním naší dlouhodobé práce se loni stal zejména úspěch v prestižní anketě Českých 100 nejlepších. Cestovní agentura Invia byla označena jako jedna z nejúspěšnějších společností v oblasti cestovního ruchu,“ uzavřel Tůma.
Statistiky cestovní agentury Invia za rok 2014
Roční prodej zájezdů a dalších služeb cestovní agentury Invia (v miliardách Kč)
2014 | 3,4* |
2013 | 2,60 |
2012 | 2,15 |
2011 | 1,82 |
2010 | 1,6 |
2009 | 1,43 |
*Auditované výsledky za rok 2014 budou dostupné v březnu 2015.
10 nejoblíbenějších destinací u cestovní agentury Invia
Destinace | Podíl na prodeji 2014 | Podíl na prodeji 2013 | Podíl na prodeji 2012 | Podíl na prodeji 2011 |
---|---|---|---|---|
Řecko | 24 % | 22 % | 21 % | 20 % |
Turecko | 12 % | 11 % | 12 % | 12 % |
Itálie | 9 % | 9 % | 9 % | 10 % |
Chorvatsko | 8 % | 8 % | 6 % | 6 % |
Egypt | 8 % | 7 % | 9 % | 11 % |
Bulharsko | 7 % | 7 % | 8 % | 6 % |
Tunisko | 7 % | 9 % | 8 % | 8 % |
Španělsko | 5 % | 5 % | 4 % | 4 % |
Rakousko | 3 % | 3 % | 3 % | 4 % |
Francie | 2 % | 3 % | 4 % | 4 % |
Nejoblíbenější typ stravy u dovolené v roce 2014
Strava | Průměrná cena na osobu | Podíl na prodeji | Meziroční nárůst |
---|---|---|---|
All inclusive | 18 319 Kč | 61,5% | 39,7 % |
Polopenze | 11 908 Kč | 19,5% | 31,6 % |
Snídaně | 11 609 Kč | 6,6% | 19,5 % |
Bez stravy | 6 641 Kč | 8,1% | 22,5 % |
Nejoblíbenější dovolené dle počtu dní v roce 2014
Počet dní | Průměrná cena na osobu | Podíl na prodeji | Meziroční nárůst |
---|---|---|---|
do 7 dní | 5 108 Kč | 55,5 % | 34,1 % |
8 až 9 dní | 12 250 Kč | 28,6 % | 38,3 % |
10 až 13 dní | 14 452 Kč | 5,9 % | 27,2 % |
14 dní a více | 19 686 Kč | 3,8 % | 19,2 % |
Nejoblíbenější místa odletu u leteckých zájezdů v roce 2014
Odlet | Průměrná cena na osobu | Podíl na prodeji | Meziroční nárůst |
---|---|---|---|
Praha | 18 052 Kč | 80,8 % | 32,80 % |
Brno | 16 707 Kč | 11,6 % | 49,95 % |
Ostrava | 16 472 Kč | 6,9 % | 41,67 % |
Nejoblíbenější dovolené dle typu dopravy v roce 2014
Doprava | Průměrná cena na osobu | Podíl na prodeji | Meziroční nárůst |
---|---|---|---|
Letecky | 14 755 Kč | 71,8 % | |
Vlastní | 6 904 Kč | 17,3 % | |
Autobus | 5 239 Kč | 10,4 % |
Zdroj: Statistiky Invia
Publikováno: 27.01.2015