Delší Velikonoce lákají Čechy k cestování, zájem o zájezdy se oproti loňsku zdvojnásobil

Praha, 24. března 2016

Prodej zájezdů na období velikonočních svátků se meziročně zvýšil o 125 %. Češi letos nejraději vyrážejí lyžovat do rakouských Alp. Vyplývá to z prodejních statistik cestovní agentury Invia. Za zvýšeným zájmem o velikonoční cestování stojí den volna navíc. Letos poprvé je totiž Velký pátek dnem pracovního klidu.


České turisty motivuje čtyřdenní volno k zahraničním cestám. Na Velikonoce se nejčastěji vydávají lyžovat do Rakouska, které tvoří 20 % z aktuální poptávky, a do Itálie, kterou si vybírá 19 % turistů. Cestovní agentura Invia na období velikonočních svátků registruje také zvýšený zájem po zájezdech do Maďarska, kde Češi vyhledávají především termální lázně, nebo po pobytech u moře do EgyptaSpojených arabských emirátů.

Oproti loňskému roku se poptávka po destinacích proměnila. Loni lidé o Velikonocích nejvíce vyráželi do Francie, zájem byl zejména o poznávací pobyty do Paříže, které tvořily 18 % z celkové poptávky. Letos zájem o Francii klesl o 13 procentních bodů. Naopak výrazně narostl zájem o zájezdy v rámci České republiky, které letos volí 8 % zákazníků cestovní agentury Invia.

„Češi prodloužené Velikonoce ve velké míře využívají k cestování. Potvrzuje to zdvojnásobení poptávky po dovolených na období velikonočních svátků. Zatímco loni turisté vyráželi zejména na kratší pobyty, letos ve větší míře pořizují týdenní zájezdy k moři nebo na lyže,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je největším on-line prodejcem zájezdů na českém trhu.

Cestovní agentura Invia registruje na Velikonoce 2016 největší zájem o pobytové zájezdy u moře. Tento typ dovolené preferuje 46 % zákazníků. Lyžařské pobyty pak tvoří 37 % z velikonoční poptávky po dovolených a poznávací zájezdy činí 14 % z poptávky. Naopak loni tvořily poznávací zájezdy do evropských metropolí 37% podíl na prodeji velikonočních dovolených.

„Za nižším podílem eurovíkendů na poptávce po velikonočních zájezdech stojí dřívější termín svátků. Loni připadaly Velikonoce na začátek dubna. Právě v této době se tradičně mění preference turistů, končí totiž období lyžařských dovolených a lidé více vyhledávají poznávací cesty,“ vysvětlil Michal Tůma z cestovní agentury Invia.

Pro letošní Velikonoce je doporučeno při cestování letadlem počítat s dostatečnou časovou rezervou. V souvislosti s úterními útoky v Bruselu totiž budou posílena bezpečnostní opatření na evropských letištích a doba odbavení se tak může prodloužit.

Prodej dovolených na Velikonoce podle typu zájezdu

Destinace Podíl na prodeji léto 2016 Průměrná cena na osobu 2016 Podíl na prodeji léto 2015 Průměrná cena na osobu 2015
Rakousko 20 % 4 905 Kč 10 % 3 792 Kč
Itálie 19 % 5 855 Kč 15 % 6 826 Kč
Egypt 9 % 15 353 Kč 8 % 21 302 Kč
Maďarsko 9 % 5 799 Kč 7 % 4 978 Kč
Česká republika 8 % 2 824 Kč 4 % 3 198 Kč
SAE 7 % 26 234 Kč 10 % 32 103 Kč
Francie 5 % 4 836 Kč 18 % 4 977 Kč
Kapverdské ostrovy 4 % 31 299 Kč 3 % 27 592 Kč
Kanárské ostrovy 3 % 24 857 Kč 3 % 26 692 Kč
Slovensko 2 % 4 752 Kč 1 % 5 836 Kč

Prodej dovolených na Velikonoce podle typu zájezdu

Počet dní Podíl na prodeji 2016 Podíl na prodeji 2015
Pobytové 46 % 42 %
Sportovní/Lyžařské 37 % 20 %
Poznávací/Eurovíkendy 14 % 37 %
Ostatní (lázeňské pobyty, lavby a podobně) 3 % 1 %

Zdroj: Statistiky Invia

 

Publikováno: 24.03.2016