Delší Velikonoce lákají Čechy k cestování, zájem o zájezdy se oproti loňsku zdvojnásobil
Praha, 24. března 2016
Prodej zájezdů na období velikonočních svátků se meziročně zvýšil o 125 %. Češi letos nejraději vyrážejí lyžovat do rakouských Alp. Vyplývá to z prodejních statistik cestovní agentury Invia. Za zvýšeným zájmem o velikonoční cestování stojí den volna navíc. Letos poprvé je totiž Velký pátek dnem pracovního klidu.
České turisty motivuje čtyřdenní volno k zahraničním cestám. Na Velikonoce se nejčastěji vydávají lyžovat do Rakouska, které tvoří 20 % z aktuální poptávky, a do Itálie, kterou si vybírá 19 % turistů. Cestovní agentura Invia na období velikonočních svátků registruje také zvýšený zájem po zájezdech do Maďarska, kde Češi vyhledávají především termální lázně, nebo po pobytech u moře do Egypta a Spojených arabských emirátů.
Oproti loňskému roku se poptávka po destinacích proměnila. Loni lidé o Velikonocích nejvíce vyráželi do Francie, zájem byl zejména o poznávací pobyty do Paříže, které tvořily 18 % z celkové poptávky. Letos zájem o Francii klesl o 13 procentních bodů. Naopak výrazně narostl zájem o zájezdy v rámci České republiky, které letos volí 8 % zákazníků cestovní agentury Invia.
„Češi prodloužené Velikonoce ve velké míře využívají k cestování. Potvrzuje to zdvojnásobení poptávky po dovolených na období velikonočních svátků. Zatímco loni turisté vyráželi zejména na kratší pobyty, letos ve větší míře pořizují týdenní zájezdy k moři nebo na lyže,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je největším on-line prodejcem zájezdů na českém trhu.
Cestovní agentura Invia registruje na Velikonoce 2016 největší zájem o pobytové zájezdy u moře. Tento typ dovolené preferuje 46 % zákazníků. Lyžařské pobyty pak tvoří 37 % z velikonoční poptávky po dovolených a poznávací zájezdy činí 14 % z poptávky. Naopak loni tvořily poznávací zájezdy do evropských metropolí 37% podíl na prodeji velikonočních dovolených.
„Za nižším podílem eurovíkendů na poptávce po velikonočních zájezdech stojí dřívější termín svátků. Loni připadaly Velikonoce na začátek dubna. Právě v této době se tradičně mění preference turistů, končí totiž období lyžařských dovolených a lidé více vyhledávají poznávací cesty,“ vysvětlil Michal Tůma z cestovní agentury Invia.
Pro letošní Velikonoce je doporučeno při cestování letadlem počítat s dostatečnou časovou rezervou. V souvislosti s úterními útoky v Bruselu totiž budou posílena bezpečnostní opatření na evropských letištích a doba odbavení se tak může prodloužit.
Prodej dovolených na Velikonoce podle typu zájezdu
Destinace | Podíl na prodeji léto 2016 | Průměrná cena na osobu 2016 | Podíl na prodeji léto 2015 | Průměrná cena na osobu 2015 |
Rakousko | 20 % | 4 905 Kč | 10 % | 3 792 Kč |
Itálie | 19 % | 5 855 Kč | 15 % | 6 826 Kč |
Egypt | 9 % | 15 353 Kč | 8 % | 21 302 Kč |
Maďarsko | 9 % | 5 799 Kč | 7 % | 4 978 Kč |
Česká republika | 8 % | 2 824 Kč | 4 % | 3 198 Kč |
SAE | 7 % | 26 234 Kč | 10 % | 32 103 Kč |
Francie | 5 % | 4 836 Kč | 18 % | 4 977 Kč |
Kapverdské ostrovy | 4 % | 31 299 Kč | 3 % | 27 592 Kč |
Kanárské ostrovy | 3 % | 24 857 Kč | 3 % | 26 692 Kč |
Slovensko | 2 % | 4 752 Kč | 1 % | 5 836 Kč |
Prodej dovolených na Velikonoce podle typu zájezdu
Počet dní | Podíl na prodeji 2016 | Podíl na prodeji 2015 |
Pobytové | 46 % | 42 % |
Sportovní/Lyžařské | 37 % | 20 % |
Poznávací/Eurovíkendy | 14 % | 37 % |
Ostatní (lázeňské pobyty, lavby a podobně) | 3 % | 1 % |
Zdroj: Statistiky Invia
Publikováno: 24.03.2016