Letní dovolenou přes internet letos nakoupí 40 % Čechů. Zájezdy objednávají v pondělí dopoledne
Praha, 6. června 2016
Až 40 % letních dovolených bude podle odborníků letos prodáno přes internet. Zájem o nákup dovolené on-line každým rokem narůstá, český trh však za zahraničím stále zaostává. Důvodem vysoké obliby výběru zájezdu na internetu je možnost rychlého srovnání nabídek a zjištění podrobných informací o hotelu či destinaci. Češi své pobyty na internetu nejčastěji objednávají v pondělí kolem 10. hodiny dopoledne.
Stále více českých zákazníků dává při výběru letní dovolené přednost on-line objednávkám zájezdů před osobní návštěvou kamenných poboček cestovních kanceláří či agentur. Informace o pobytech na internetu vyhledává dokonce každý druhý Čech. „Cestovní balíčky a zájezdy vybírá a nakupuje online okolo čtyřiceti procent českých zákazníků. Informace o zájezdech od cestovních kanceláří pak vyhledává přes padesát procent lidí,“ uvedla Kateřina Petříčková, ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, s tím, že u samostatných letenek a ubytování je objem nákupů po internetu dokonce mezi 60 a 70 %.
Češi si své dovolené nejčastěji objednávají v průběhu pracovní doby, internet jim totiž tuto možnost poskytuje. „Srovnávání nabídek nebo informace o zájezdech zákazníci vyhledávají v průběhu celého dne, běžně i ve večerních hodinách. Naopak finální objednávky zájezdů realizují dopoledne. Nejvíce poptávek tradičně zaznamenáváme v pondělí mezi desátou a jedenáctou hodinou. Lidé mají čas se přes víkend rozhodnout a v pondělí pak zájezd definitivně koupí,“ představuje nákupní zvyklosti českých zákazníků Michal Tůma, marketingový manažer cestovní agentury Invia, která je největším prodejcem zájezdů přes internet na českém trhu.
Trend pořizování dovolených přes internet vzrůstá každým rokem. Přesto podle odborníků nedosahuje podíl on-line nákupů stejné úrovně jako na zahraničních trzích. V případě zemí západní Evropy se tento podíl totiž pohybuje mezi 60 a 80 %. Za vysokou oblibou výběru dovolené na internetu stojí možnost rychlého a pohodlného srovnání velkého počtu nabídek z řady cestovních kanceláří či agentur. Zákazník si tak může přehledně zvolit pobyt, který odpovídá jeho požadavkům a finančním možnostem. „Pořízení dovolené je díky internetu daleko přehlednější než v minulosti. Díky snadnému srovnání nabízených zájezdů pak samozřejmě vzniká také tlak na přiměřenou cenu, takže zákazníci při koupi zájezdu on-line jednoznačně získávají řadu benefitů,“ vysvětluje trend on-line pořizování zájezdů Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci. Uživatelé navíc využívají internet ke zjišťování podrobných informací o dané destinaci nebo z recenzí hotelů získávají přehled o kvalitě ubytování.
Publikováno: 06.06.2016