Češi se naučili nakupovat zájezdy s předstihem
Češi se naučili nakupovat zájezdy s předstihem. Zájem o First Minute dovolené se za pět let zčtyřnásobil
20. února 2018
Češi mají o nákupy výhodných letních dovolených v režimu First Minute stále větší zájem. Zatímco před pěti lety jich s předstihem vybíralo dovolenou jen několik tisíc, letos registruje cestovní agentura Invia čtyřnásobný počet objednávek. Každým rokem se také zvyšuje počet cestujících s dětmi. V probíhající sezoně prozatím tuzemští turisté utratili za First Minute dovolené více než 825 milionů korun. U destinací vede dlouhodobě Řecko, poptávka po Egyptě a Turecku naopak zažívala v posledních letech výrazné výkyvy.
Enormní nárůst poptávky po First Minute dovolených je trendem posledních dvou sezon. Už teď je přitom jasné, že i letošní rok bude rekordní. „Prodej First Minute dovolených ještě neskončil, již nyní ale registrujeme téměř 70% navýšení objednávek oproti loňskému roku. V porovnání s rokem 2014 je poté počet osob, které si zakoupili First Minute dovolenou, čtyřnásobný,“ komentuje Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je jedničkou v prodeji online zájezdů na českém trhu.
Češi v letošní sezoně prozatím za First Minute dovolené utratili více než 825 milionů korun. Průměrná cena zájezdů se ale za posledních pět let příliš nezměnila. V roce 2014 tak činila 13 070 korun na osobu, v letošní sezoně se prozatím vyšplhala na 13 970 korun na osobu. Výrazné zvýšení poptávky se nicméně podepsalo na cenách zájezdů do nejvyhledávanějších destinací. Ty se za pět let zvedly o 1 339 korun na osobu v případě Řecka, 1 172 korun v případě Bulharska a 2 411 korun v případě Chorvatska.
Řecko patří ke stálicím, poptávka po Egyptě a Turecku zažila výkyvy
Seznam oblíbených destinací se při posuzování evropských zemí léty příliš nezměnil. Dlouhodobě nejpopulárnější destinací při nákupu First Minute dovolených je Řecko, mezi další oblíbené země patří Bulharsko, Chorvatsko a Itálie. „Obecně stále platí, že First Minute dovolené nakupují nejčastěji rodiny s dětmi, které ocení možnost detailního naplánování zájezdu s předstihem. Právě tradiční evropské destinace jsou tak pro tuto klientelu nejvhodnější, a to jak díky snadné dostupnosti, tak poskytovaným službám,“ vysvětluje Michal Tůma z cestovní agentury Invia, jež stále nabízí stovky First Minute zájezdů. Rodiny s dětmi mají dle Tůmy o cestování stále větší zájem „Zatímco v roce 2014 děti tvořily 19 % z celkového počtu osob nahlášených k First Minute pobytu, letos jich je 23 %,“ dodává.
Výrazné výkyvy poptávky naopak cestovní kanceláře registrovaly v případě Turecka a Egypta. Zatímco v roce 2015 Turecko platilo dokonce za druhou nejvyhledávanější destinaci, v roce 2016 poklesl zájem o zájezdy do této země dokonce šestkrát. „Rok 2016 poznamenalo hned několik neočekávaných událostí, které vznesly otázky o bezpečnosti ve světě. Češi tak byli ostražitější a výběr dovolené odsouvali na poslední chvíli, přičemž se rozhodovali podle aktuální situace v dané zemi,“ analyzuje Michal Tůma. V posledních letech však obě země zažívají postupný boom. Egypt i Turecko letos dokonce patří do pětice nejvyhledávanějších turistických cílů. Zájem o dovolenou v Turecku je v letošním roce ve srovnání s rokem 2016 prozatím desetinásobně větší, dovolenou v Egyptě pak volilo dokonce čtrnáctkrát více turistů než před dvěma lety.
O společnosti Invia.cz, a. s.
Společnost Invia.cz, a. s., je největší cestovní agentura v České republice a autorizovaný prodejce zájezdů více než 300 renomovaných a pojištěných cestovních kanceláří působících na českém a slovenském trhu. Zákazníkům nabízí neustále aktualizovanou nabídku katalogových i Last Minute zájezdů v přehledné, jednotné formě, čímž šetří jejich čas při plánování dovolené. Díky svým kvalitním službám má cestovní agentura Invia již více než 1 500 000 spokojených klientů. Invia navíc poskytuje unikátní pojištění Faktor 100, které chrání klienty při krachu cestovní kanceláře. Díky svým službám zajistila Invia klientům možnost nejbezpečnějšího nákupu dovolené na českém trhu.
Webové stránky www.invia.cz byly v roce 2012 vyhodnoceny jako absolutní vítěz soutěže WebTop100 v kategorii Obchod a služby a zároveň oceněny 1. místem v kategorii Cestovní ruch. V prestižní anketě TTG Travel Awards byla Invia v letech 2013 a 2014 oceněna jako nejlepší online prodejce.
Cestovní agentura je pro zákazníky dostupná nejen na internetu, ale i ve více než 100 kamenných klientských centrech ve městech po celém území České republiky. Invia má své zastoupení na Slovensku, v Polsku a Maďarsku.
Kvalitní servis společnost svým zákazníkům zaručuje prostřednictvím špičkových technologií, znalosti cestovního ruchu a moderního brněnského call centra s vysoce kvalifikovanými prodejci.
Publikováno: 20.02.2018